Doopdienst 14 juli 2024 – centrumlocatie

Toetreders

Jaron Veldhuis

Mijn naam is Jaron Veldhuis en ik ben 28 jaar oud. Ik ben gelukkig getrouwd met Maaike Veldhuis-Greijdanus en in september verwachten we ons eerste kindje, waar ik erg naar uitkijk. Ik ben opgegroeid in het mooie Zeegse en had het voorrecht om altijd met mijn moeder naar een gemeente in Assen te gaan. Daar heb ik mij op 13-jarige leeftijd laten dopen (uiteraard in overleg met de oudsten) en een levend geloof in God opgebouwd.

Toen ik in Groningen ging wonen, bezocht ik mijn ouders iets minder, waardoor ik (en mijn vrouw) steeds minder in de gemeente in Assen kwamen. Helaas raakten we daar ook wat teleurgesteld in de kerk (waarover je me persoonlijk mag vragen), waardoor we uiteindelijk niet meer naar die gemeente gingen. Dat heeft mijn band met God echter niet verslechterd. Samen met mijn vrouw gingen we op zoek naar een nieuwe gemeente en voelden we ons al snel thuis bij de Stadskerk. Dit kwam mede doordat we bij deze gemeente geen veroordeling voelden en we het als een actieve gemeente zien, waarin veel mensen hun steentje bijdragen aan een levendige kerk.

Het lid worden van de gemeente vond ik echter wat lastiger. Ik wilde me liever niet binden aan een gemeente, aangezien ik bang was opnieuw teleurgesteld te worden. Na een aantal jaren ben ik erachter gekomen dat er geen gemeente is die dat 100% kan voorkomen, maar dat we ons allemaal inzetten om dat niet te laten gebeuren. Aangezien ik me ontzettend thuis voel binnen de Stadskerk, veel relaties heb opgebouwd en we samen mogen bouwen aan een levendig geloof, wil ik graag lid worden van deze gemeente en zie ik het als vruchtbare grond om onze kleine na de geboorte op te laten groeien.

Maaike Veldhuis – Greijdanus

Hi, ik ben Maaike Veldhuis – Greijdanus. Ik ben 27 jaar en bijna 5 jaar getrouwd met Jaron Veldhuis.

Als klein baby’tje werd ik al gedoopt. Ik groeide op in een christelijk gezin. Ik heb altijd gevoeld dat God er was, maar ik ervaarde niet altijd zijn aanwezigheid.

Ik ging graag naar christelijke evenementen als Square of EO-jongerendag. Op dit soort momenten voelde ik Gods nabijheid.

Het geloof begon voor mij steeds meer inhoud te krijgen toen ik op festival316 Jaron leerde kennen. Hij had al vroeg een keuze gemaakt voor Jezus. Ik ging met hem mee naar de kerk en ik leerde Jezus steeds meer kennen. Ik had altijd veel vragen en ik kon geloof en wetenschap niet altijd met elkaar rijmen. Op mijn 20ste gebruikte God mij om Jaron zijn ogen te genezen. Vanaf dat moment kon ik niet om Hem heen en dat stond boven al mijn vragen. Ik besloot om mij voor de tweede keer te laten dopen. Sinds die tijd merk ik dat God met mij is en in mij werkt. Zijn plannen voor mij zijn vaak mooier dan mijn eigen plannen.

Vanaf de studententijd kwam ik af en toe al bij KC diensten. Inmiddels gaan Jaron en ik al een aantal jaar naar de Stadskerk, voornamelijk Centrum locatie. In Jaron zijn getuigenis lees je iets meer waarom het officieel lid worden wat langer op zich heeft laten wachten.

We leiden met veel plezier een 5de klas tienerkring en we hebben inmiddels mooie vriendschappen in de kerk, die ons helpen om Jezus te zoeken. We hebben ontdekt hoe waardevol dat is. Ik voel me thuis in de gemeente en geniet ervan hoe we samen Jezus zoeken. In september verwachten wij ons eerste kindje. We vinden het mooi dat de Stadskerk de vruchtbare grond mag zijn voor hem om Jezus te leren kennen. Het wordt dan ook tijd om officieel toe te treden.