Singles Event

Ravaqim mini-conferentie Single-zijn

In ieder mens ligt een verlangen naar gezonde relaties, om je te verbinden en om onderdeel uit te maken van iets dat groter is dan jijzelf. De kleinste en meest voor de hand liggende vorm is een partnerrelatie maar dat is volgens Jan Pool zeker niet de enige manier en al helemaal geen garantie op het ervaren van diepe mate van intimiteit. Jouw single-zijn brengt in het aangaan van gezonde relaties zo haar eigen kansen en uitdagingen met zich mee. Tijdens deze conferentie nemen Jan Pool en Hilde Pater (auteur van het boekje onbeantwoorde liefde) ons mee in hun ervaring en visie op single-zijn en relaties. Jacoline de Bakker (Love worx) verzorgt een interactieve workshop ‘meet and greet’ en verder zal er volop gelegenheid zijn om elkaar te ontmoeten tijdens het eten en het Ravaqim-café.

• Wanneer: Zaterdag 29 juni 2024
  • Waar: De Stadskerk, Friesestraatweg 221 in Groningen
  • Inloop: vanaf 13.30 uur
  • Start programma: 14:00 uur
  • Einde programma: 20.00 uur (daarna is er nog wel alle ruimte voor ontmoeting)
  • Kosten: 20 euro (incl. maaltijd, hapjes en drankjes)

Als de kosten een probleem zijn, kun je ons een bericht sturen en kijken we samen naar een oplossing.

Wat kan je verwachten?

Samenkomst met Jan Pool

We starten de conferentie met een samenkomst. Jan Pool zal spreken over single-zijn en relaties. Vanuit de eenzaamheid die hijzelf heeft ervaren slaat Jan een brug naar zeven vormen van intimiteit op basis waarvan ieder mens (gehuwd of alleenstaand) gezonde intimiteit kan ervaren.

Verschillende Workshops waaronder:

Single-zijn in Gods Koninkrijk.

Hilde Pater neemt ons mee aan de hand van thema’s uit haar boek “onbeantwoorde liefde”. Hoe beweeg je je als single in een kerk en samenleving die met name ingericht is op stellen? Tegen welke problemen loop je aan en hoe ga je daarmee om? En hoe sta je in verbinding met anderen?

Single-zijn en jezelf kennen.

Jacoline de Bakker stelt dat als je het goed met de ander wilt hebben, jij vooral mag leren investeren in jezelf en je relatie met God. Hoe zit jij in elkaar? Welke plek heeft God in jouw bestaan? En hoe leg jij op een ontspannen manier contact met de ander? In deze workshop worden ook de voor – en nadelen van online en offline daten onder de loep genomen en gaan deelnemers op interactieve manier met elkaar aan de slag.

Samen Eten

In de bijbel lezen we vaak over ontmoetingen aan tafel. Ook in de landen om ons heen is het een beproefde methode voor echte ontmoetingen. Maar voor ons als Nederlanders en zeker als single-zijnde is dit niet altijd zo voor de hand liggend. Juist daarom willen we graag samen een maaltijd gebruiken en elkaar ook daarin ontmoeten. Verder is er volop gelegenheid om elkaar te ontmoeten rondom het koffiehuisje dat wij speciaal voor deze dag tot Ravaqim-café hebben omgedoopt.

Aanmeldformulier

Helaas kun je je niet meer opgeven voor het Singles Event.